Sök ersättning, fyll i dina tidrapporter,
kommunicera med din handläggare
Se dina inbetalningar och ditt OCR-nummer.
Uppdatera dina kontaktuppgifter.
För att logga in till våra e-tjänster behöver du en giltig e-legitimation (BankID) på din dator, smartphone eller surfplatta. Den använder du för att legitimera dig och göra elektroniska underskrifter. Du skaffar e-legitimation via din internetbank eller hos Telia.
Ersättningen från a-kassan betalas ut varje torsdag och för att få pengar måste man tidrapportera i Mina sidor. För att få utbetalningen snabbast möjligt måste man tidrapportera senast måndag kväll. Då får man pengar torsdag samma vecka. Vill man ha månadsutbetalningar skickar man in fyra tidrapporter på en gång.
Anmäl till vilket bankkonto och vilken bank du vill ha din ersättning utbetald på till Swedbank. Gör det i samband med att du ansöker om ersättning – så slipper du få en utbetalningsavi som kostar pengar att lösa ut. Du behöver inte ha ett konto i Swedbank, det är de som samordnar utbetalningen av ersättning.
Till www.swedbank.se/kontoregister
I Mina sidor kan du se dina utbetalningsspecifikationer. Logga in med BankID.
Riksdagen har nu röstat igenom förslaget med fortsatt höjd ersättning. Här har vi sammanfattat regelförändringar 2020/2021