Sök ersättning, fyll i dina tidrapporter,
kommunicera med din handläggare
Se dina inbetalningar och ditt OCR-nummer.
Uppdatera dina kontaktuppgifter.
För att logga in till våra e-tjänster behöver du en giltig e-legitimation (BankID) på din dator, smartphone eller surfplatta. Den använder du för att legitimera dig och göra elektroniska underskrifter. Du skaffar e-legitimation via din internetbank eller hos Telia.
Har du en högskoleutbildning är det hos oss du ska vara med. Självklart tillgodoräknar vi medlemskapstiden från den förra a-kassan. Vi sköter bytet och du behöver varken kontakta din gamla a-kassa eller riskera att det blir glapp i medlemstiden.
När man byter a-kassa tar man med sig medlemstiden från den tidigare a-kassan.
Det räcker att du uppfyller ett av följande:
Fortsätt att betala medlemsavgiften till din nuvarande a-kassa. När du får ett beslut från oss om att bytet är klart börjar du betala avgiften till oss istället. Du kommer aldrig att betala dubbelt.
Om du vill att vi ordnar med bytet åt dig gör vi gärna det. Fyll bara i en fullmakt så ser vi till att det inte blir glapp och att du får tillgodoräkna dig medlemstiden.
Utbetalningen av din ersättning kan försenas något vid byte.
När man byter a-kassa fortsätter man samma ersättningsperiod och uppgifterna förs över automatiskt.
Riksdagen har nu röstat igenom förslaget med fortsatt höjd ersättning. Här har vi sammanfattat regelförändringar 2020/2021