Hantera din ersättning.
Sök ersättning, fyll i dina tidrapporter,
kommunicera med din handläggare
Hantera ditt medlemskap.
Har jag betalat? Är jag medlem? Här kan
du kolla ditt medlemskap och swisha in avgiften.
För att logga in till våra e-tjänster behöver du en giltig e-legitimation (BankID) på din dator, smartphone eller surfplatta. Den använder du för att legitimera dig och göra elektroniska underskrifter. Du skaffar e-legitimation via din internetbank.
Saknar du din faktura från oss? Då föreslår vi att du kontrollerar om den finns i Kivra. Över 3 miljoner svenskar har begärt covidbevis som har skickats till Kivra och i och med det kommer annan post också dit – kanske gäller det dig också?
Från och med att du ansluter dig till Kivra – som du gör när du beställer ett covidbevis – kommer din faktura från oss automatiskt att skickas till Kivra. Den slutar alltså att komma hem i pappersform. Det är enkelt att betala fakturan via Kivra och de påminner både med sms och mejl om du har någon oläst post hos dem.
Om du vill ha den på papper behöver du ta bort Akademikernas a-kassa som avsändare från Kivra.
Vi rekommenderar alla medlemmar att betala sin avgift med autogiro – säkert och smidigt. Pengarna dras automatiskt den 28:e varje månad. Du kan skaffa autogiro direkt på vår hemsida med BankID.
I Mitt medlemskap kan du kontrollera om vi har rätt kontaktuppgifter till dig. Där kan du även se senaste årets inbetalningar. Logga in med BankID.
Hör av dig om du har frågor om försäkringen eller dina betalningar. Du når oss helgfria vardagar 9-16 på 08-412 33 00. Du kan även mejla oss.